Laiku apmokėtos sąskaitos – tai sklandūs pinigų srautai ir verslo siekiamybė.

Profesionali skolų kontrolė – būdas išvengti uždelstų mokėjimų

04-09-17 06:35

Laiku apmokėtos sąskaitos – tai sklandūs pinigų srautai ir verslo siekiamybė. Vis tik dalis laiku neapmokėtų sąskaitų virsta skolomis. Apmokėjimų specialistai įsitikinę, kad įsiskolinimus iš dalies nulemia ir sąskaitas išrašančios įmonės vadybos klaidos.

Įmonėse nuolat verda darbas – vadybininkai aptarnauja klientus, pasirašomos sutartys, išrašomos sąskaitos. Deja, dalis jų lieka neapmokėtos. Pastebima, kad ilgi skolininkų sąrašai susidaro tose kompanijose, kurios labiau orientuojasi į pardavimus (kuo daugiau parduoti ir kuo daugiau sąskaitų išrašyti), tačiau dažnai visiškai nekontroliuoja sąskaitų apmokėjimo. Tuomet kai su skolomis „nedirbama“, jos užsilieka, o po kurio laiko paaiškėja, kad skolininkai ar įsiskolinusios įmonės tapo nemokios ar bankrutavo.

Svarbu paskirstyti funkcijas

Siekiant išvengti skolų ir uždelstų sąskaitų atsiradimo, svarbu atsakyti į klausimą: kas įmonėje yra atsakingas už sąskaitų apmokėjimo kontrolę?

„Viena dažniausių įmonių klaidų yra daroma tada, kai sąskaitų apmokėjimo kontrolė paskiriama vadybininkams, buhalteriams ar net pardavimų skyriams“, – pastebi Toma Matutytė, atsiskaitymų valdymo UAB „Sergel“ generalinė direktorė. Tuomet, anot jos, sąskaitų apmokėjimo kontrolės funkcija tarsi padalijama visiems. Dirbančių daug, tačiau atsakomybės už rezultatus nėra. Darbuotojai, bandantys užsiimti uždelstų mokėjimų ir skolininkų paieška, išnaudoja darbo laiką netiesioginiams darbams, patiria stresą ir neefektyviai dirba.

Todėl naujai besikuriančioms įmonėms ir bendrovėms su patirtimi „Sergel“ specialistai pataria apskaičiuoti, kas jiems naudingiau – kurti etatus ar samdytis partnerį atsiskaitymams administruoti. Turėti šį darbą dirbančius žmones įmonės viduje reiškia darbo užmokesčio ir darbo vietos įrengimo sąnaudas, išlaidas darbo priemonėms, transportui ir pan. O šioje srityje besispecializuojančios įmonės nuolat dirba siekdamos šiuos procesus efektyvinti, ieško, kaip visą šį darbą padaryti kuo pigiau ir kokybiškiau.

„Ypač svarbu atminti, kad sandoriai baigiasi ne sąskaitos išrašymu, o sąskaitos apmokėjimu. Vienas ryškesnių tikėtino įsiskolinimo bruožų – pateikta sąskaita neapmokama per 2–3 mėnesius nuo apmokėjimo termino“, – įžvalgomis dalijasi p. Matutytė, „Sergel“ generalinė direktorė. Svarbu pabrėžti, kad nepaisant skolos dydžio – 50 ar 1000 Eur – bet koks įsiskolinimas kenkia įmonės veiklai, nes sutrinka pinigų srautai, gali būti atidedami investiciniai projektai, blogėja santykiai su tiekėjais ir pirkėjais.

Efektyviau nei nurašyti į nuostolius

Vienas patikimiausių būdų išvengti uždelstų sąskaitų ir efektyviai atgauti lėšas – samdyti skolų administravimo įmonę.

„Partnerystė su atsiskaitymų valdymo įmone – jau savaime yra poveikio priemonė ir finansinės higienos požymis. Skolininkai tokį bendradarbiavimą supranta labai aiškiai. Jie suvokia, kad lengvai neišsisuks, nes su skolomis dirbama profesionaliai, niekas į nuostolius nenurašys. Jiems bus skambinama, tariamasi dėl skolos apmokėjimo. Taip pat bus taikomos tam tikros poveikio priemonės: jie bus apmokestinti delspinigiais, reikės apmokėti skolos administravimo išlaidas, o galiausiai dėl neapmokėtų sąskaitų net gali grėsti teismai. Vieną kartą taip pasimokę, antrą kartą jie jau žino, kad sąskaitas reikia apmokėti, ir geriausia – tai padaryti laiku“, – sako „Sergel“ vadovė.

Išsakytas mintis patvirtina ir partnerystės su atsiskaitymų valdymo bendrove naudingumu leidžia įsitikinti išgirstas atsiliepimas iš kliento lūpų:

Jau vien tai, kad sąskaita yra administruojama bendrovės „Sergel“, yra tarsi prevencijos priemonė. Skolininkas sąskaitos nebededa į sąskaitų krūvelės apačią, pasižymi, kad ją reikės apmokėti vieną pirmųjų, nes žino, kad profesionalai turi aiškią tvarką, kaip skola bus išieškoma.

(Pexels nuotr.)


« Atgal