Kiekvienas turi dirbti savo darbą

04-06-13 12:20

Sąskaitų administravimas ir valdymas - daug žmogiškųjų išteklių, laiko ir finansų reikalaujanti sritis, tad verslo įmonės vis dažniau atsiskaitymų priežiūrą patiki šios srities specialistams. Tokias paslaugas teikianti įmonė padeda paspartinti ir efektyvinti atsiskaitymus, sugeneruoti pinigų srautus, pasiekti, kad visos sąskaitos būtų apmokamos ir kiek įmanoma anksčiau.

Ekonomiškai naudinga
Sąskaitų administravimo paslaugas teikiančių įmonių paslaugos vis populiaresnės tampa ir Lietuvoje. Viena tokių įmonių – UAB „Sergel“.
Kaip „Respublikai“ teigė bendrovės „Sergel“ generalinė direktorė Toma Matutytė, kiekviena įmonė turi savo verslo sritį ir užsiima tam tikros paslaugos teikimu ar prekės gamyba, pardavimu, pristatymu ir kt. Galiausiai išrašoma sąskaita, pagal kurią paslaugos ar prekės gavėjas turi atsikaityti, tačiau tai jau nėra tos įmonės verslo sritis. Tai – administracinis darbas, kurį padaryti reikia, o geriausiai tai gali padaryti ne vienerius metus šį darbą dirbantys specialistai.
„Vis daugiau įmonių, apsiskaičiavusių savo laiką ir išlaidas, nusprendžia naudotis mūsų paslaugomis. Mes perimame visą tą administracinį darbą: išrašome sąskaitas ir jas administruojame, kol jos visiškai apmokamos“, – teigia bendrovės vadovė.
Įmonei tai visų pirma yra ekonomiškiau. Jai nereikia mokėti atlyginimų žmonėms, kurie tai darydavo įmonėje, rūpintis pačių procesų priežiūra, peržiūrinėti ataskaitas, stebėti, ar nėra vėlavimų, neapmokėtų sąskaitų ir pan. Įmonės finansų vadovai gali rūpintis savo tiesioginiu darbu – verslo plėtra, rezultatais, planavimu.
„Sergel“ darbuotojai sąskaitas administruoja kiekvieną dieną, tad žino, kaip tą galima padaryti geriausiai, mažiausiomis sąnaudomis. Jų tikslas – padaryti darbą taip, kad jis būtų efektyvus, naudingas jų klientui ir neatbaidytų vėluojančiojo susimokėti nuo tolesnio bendradarbiavimo.
Bendrovė „Sergel“, atstovaudama savo klientams, visada stengiasi akcentuoti jų pranašumus ir bendradarbiavimo su jais naudą, nes Lietuvos rinka nėra didelė, visi siekia išlaikyti turimus klientus, net jei jie ir toli gražu ne visada laiku atsiskaito už prekes ar suteiktas paslaugas. Todėl labai svarbu, kad su turimais klientais bendrautų įmonė, kuri turi patirties, kaip tą daryti geriausiai“.
„Tvarkydami savo klientų sąskaitas ir atsiskaitymus turime būti pozityviai nusiteikę. Mūsų tikslas – ir susitarti su įsiskolinusiu klientu, kad jis atsiskaitytų kaip įmanoma greičiau, ir dar paskatinti tą skolingą klientą toliau naudotis mūsų kliento paslaugomis. Kitaip sakant, kad jis ir susimokėtų, ir toliau bendradarbiautų, – teigia specialistė. – Todėl mes norime labai gerai pažinti savo klientą, kad, vadovaudamiesi savo darbo principais, galėtume geriausiai jam atstovauti. Tik tokiu būdu pavyksta išlaikyti gerus jo santykius su klientais ir pasiekti efektyviausią mūsų darbo rezultatą“.
Kiekvienam – savo darbas
T.Matutytė įsitikinusi – labai svarbu, kas kompanijoje dirba su skolininkais, kiek tas žmogus išmano savo darbą, jo specifiką. Pavyzdžiui, bet kurios kompanijos vadybininko tikslas – didinti kompanijos pelną, pritraukti naujus klientus, žvalgytis, kokios rinkos yra įdomios, išlaikyti gerus santykius su esamais klientais.
Tačiau kai vadybininkui, atliekančiam savo pagrindinį darbą, tenka dar ir bendrauti su skolininkais siekiant, kad skolos būtų apmokėtos, jam tampa labai sunku atlikti savo pagrindinį darbą: atvykus tampa nebeaišku, apie ką kalbėtis – apie naują pardavimą ar apie dar neapmokėtas sąskaitas. Darant kelis darbus vienu metu dažniausiai nė vienas jų neduoda norimo rezultato.
Bendrovės „Sergel“ klientai tokioje situacijoje sako: aš pardavinėju, vykdau savo pagrindinę veiklą, o tai, kas susiję su sąskaitų administravimu, tvarko „Sergel“, tad su jais ir turite kalbėtis. Vadybininkas, bendraudamas su savo klientais, neturi jaustis nepatogiai dėl to, kad dar ir turi iš jų išsireikalauti apmokėti pradelstas sąskaitas.
Kitaip sakant, „Sergel“ savo klientams gyvenimą gerokai palengvina: jie koncentruojasi ties tuo, ką moka daryti geriausiai, t.y. pardavinėti savo srities paslaugas, o „Sergel“ – tai, ką jie moka daryti geriausiai, – tinkamai atstovaudami savo klientui, administruoja jų sąskaitas, prižiūri klientų atsiskaitymus, išieško skolas.
Kalbėtis reikia mokėti
Bendrovės „Sergel“ darbuotojai savo veikloje vadovaujasi geros moralės principais. Jie visada pozityviai nusiteikę, geranoriški, valdantys savo emocijas. Juk žmogui, kuris negali laiku apmokėti sąskaitų, dažniausiai ir taip jau būna nelengva, tad jis neturi jausti priešiškumo bei spaudimo. Bet vis dėlto „Sergel“ darbuotojų tikslas – pasiekti, kad skolininkas nepamirštų savo įsipareigojimų, jaustų pareigą sąskaitas apmokėti.
„Mūsų darbuotojai turi teisinių žinių, nes mes dirbame vadovaudamiesi Civiliniu kodeksu. Jie turi mokėti klausyti ir išgirsti, tiksliai reikšti mintis, sugebėti greitai reaguoti, greitai skaičiuoti, greitai rasti ir pasiūlyti skolininkui geriausią sprendimą, – sako T.Matutytė. – Ieškant visiems priimtiniausio sprendimo, būtinas lankstumas, tačiau jis irgi turi savo ribas. Su skolininku tariamės žinodami savo galimybes, kurios priklauso nuo skolų tipo, jų dydžio ir kliento pageidavimų. Sąlygas, kokiomis gali būti padengiamas įsiskolinimas, rekomenduojame mes, vadovaudamiesi savo darbo praktika, tačiau jas tvirtina mūsų klientas“.
Jei „Sergel“ atstovams nepavyksta su skolininku sutarti, jis informuojamas, kad galiausiai konfliktas vis tiek baigsis teisminiu išieškojimu. Tad skolininkai dažniausiai suvokia, kad geriau susitarti ir stengtis skolą apmokėti, nei paskui mokėti delspinigius, teismo išlaidas, advokatams, antstoliams ir pan.
„Stebuklų mes nedarome, bet padarome tai, ką galime dėl savo klientų padaryti geriausia – stengiamės pasiekti, kad skolininkui labiau apsimokėtų susimokėti, nei nemokėti. Ir padarome tai greitai bei atsakingai“, – teigia T.Matutytė.
Pataria įvertinti naudą
Daugelyje užsienio šalių jau įprasta, kad sąskaitų administravimu ir bendravimu su laiku jų neapmokančiais klientais užsiima šios srities specialistai. Tačiau Lietuvoje neretai vis dar baiminamasi tokio bendradarbiavimo dėl to, kad gali būti prarastas ryšys su klientu ar pan. T.Matutytės įsitikinimu, taip yra dėl patirties stokos ir baimės pasitikėti kitais verslo partneriais.
Įmonėms, planuojančioms savo biudžetą, „Sergel“ atstovai pataria apskaičiuoti, kas jiems naudingiau – kurti etatus ar samdytis partnerį sąskaitoms išrašyti bei administruoti. Ypač tokį partnerį, kuris turi pakankamai šio darbo patirties ir žinių.

Parengta pagal dienraštį „Respublika“


« Atgal